Sunday, August 22, 2010

DEFINISI DADAH

WONG KAR WAI
203901




Dadah merupakan satu istilah khas kepada sejenis bahan yang mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan seseorang dari segi rohani(mental dan emosi) dan fizikal(jasmani) serta tingkah laku pengguna apabila digunakan . Hal ini akan menyebabkan seseorang yang menggunakan dadah akan terus bergantung kepada dadah untuk meneruskan kehidupan mereka .

3 comments:

  1. dadah tidak memudaratkan kesihatan, malah sebenarnya elok utk kesihatan.anda ke dentist, doktor bagi dadah. askar cedera di medan, medic akan beri dadah. anda minum kopi, well, anda minum dadah. ia cuma memudaratkan dan menjadi masalah jika diSALAHGUNAKAN. media dah lama berjaya brainwash para penduduk dunia. sebutje dadah, semua manusia yg kurang ilmunya akan ingat yg media massa cakap dadah ialah heroin,coke,syabu,ice,GANJA?, dan lain2.sedangkan kafein itu juga dadah.sedangkan panadol juga dadah.sedangkan ubat selesema juga jika dicampur dgn bahan2 tertentu dan dimasak dgn cara tertentu, juga boleh menjadi crystal meth?kadang2 tertanya jugak, siapalah dalang kemudi di peringkat tertinggi.hmmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah semoga atas bantuan ki witjaksono terbalaskan melebihi rasa syukur kami saat ini karna bantuan aki sangat berarti bagi keluarga kami di saat kesusahan dengan menanggun 9 anak,kami berprofesi penjual ikan di pasar hutang saya menunpuk di mana-mana sempat terpikir untuk jadikan anak bekerja tki karna keadaan begitu mendesak tapi salah satu anak saya melihat adanya program pesugihan dana gaib tanpa tumbal kami lansung kuatkan niat,Awalnya suami saya meragukan program ini dan melarang untuk mencobanya tapi dari yg saya lihat program ini bergransi hukum,Saya pun tetap menjelaskan suami sampai dia ikut yakin dan alhamdulillah dalam proses 1 hari 1 malam kami bisa menbuktikan bantuan aki melalui dana gaib tanpa tumbal,Bagi saudara-saudaraku yg butuh pertolongan
      silahkan hubungi
      Ki Witjaksono di:0852-2223-1459
      selengkapnya klik-> PESUGIHAN TANPA TUBAL

      Delete
  2. izinkan saya tambah disini.

    Dadah dari istilahnya ialah semua bahan yg jika dimasukkan ke sistem manusia, boleh mengubah cara badan beroperasi. merangkumi semua bahan2 di dunia ini.

    contoh:

    situasi-Encik A baru selesai kerja double shift. operasi badan normal akan menyebabkan dia rasa penat dan mengantuk.
    cara atasi-En A minum kopi. memasukkan kafein dari sumber luaran ke dalam badan. mengubah proses badan normal iaitu badan tidak menghasilkan kafein. akhirnya, menyebabkan beliau kembal segar tidak mengantuk utk pulang bersama keluarga.

    Maka kesimpulannya, En A ialah seorang pengguna dadah. Ya. Tiada kesan buruk negatif langsung. Kerana ini adalah cara yang betul dalam penggunaan dadah kafein, at least dari pandangan persepsi typical masyarakat.

    Kesan buruk hanya datang jika kafein ini disalahguna. mungkin dengan cara memasukkan kafein pejal kedalam lubang dubur, atau IV kafein cecair ke arteri tengkuk utk immediate effect, atau hanya dgn minum bergelas2 kopi sehari. Ini dah jadi kes penyalahgunaan dadah kafein. ini akan menghasilkan kesan negatif, konfirm.

    cuma ingin mengubah persepsi ttg konsep dadah shj. persepsi yg diterima ialah rekaan semata. mainan para pemain patung yang sendiri tidak sedar mereka adlah patung yg dimain pemain yg lebih besar. sedangkan pemain yg paling besar pun dimainkan oleh pemain yg lebih besar. anda x faham?? cuba fahamkan juga.dan juga renug renugkan. kalau boleh tanpa kafein? LOL

    -Fact ialah manusia boleh mati OD kafein, tapi takkan OD dengan marijuanana.ye ini fact.

    ReplyDelete